Handelsbetingelser

Tilgang til, og bruk av nettsiden www.toppatterns.no og de varer og tjenester som finnes på nettstedet, omfattes av Toppatterns generelle vilkår.
Ved bruk av nettstedet tjenester, samtykker du også i at de generelle vilkårene kan endres etter bedriftens behov og utvikling. Du bør derfor holde deg oppdatert på vilkårene regelmessig, for å bli varslet eller oppdatert på eventuelle endringer.

Toppatterns forbeholder seg retten til å løpende eller i etterkant kunne korrigere, oppdatere elle endre elementer i nettbutikken, som avvikende pris, trykkfeil eller andre åpenbare feil. Om du ønsker å korrigere din bestilling etter at ordren er sendt, kan Toppatterns kun utføre endringene, etter at varen er sendt til deg.

 

ANGRERETT

Ved kjøp av varer på Toppatterns gjelder alltid 14 dagers angrerett, i samsvar med den gjeldende forbrukerkjøpsloven. Dette betyr at DU har rett til å angre ditt kjøp, gjennom å returnere varen og angrerettskjema innen 14 dager, fra mottakeren har mottatt den bestilte varen.

Om du vil benytte deg av angreretten skal du innen angrefristens utløp, returnere angrettskjema til info@toppatterns.com med navn, adresse, ordrenummer og varen(e) det gjelder. Skjema skal også følge den returnerte varen. Dette i følge norsk lovgivning.

Når angreretten benyttes skal kunden betale returfrakten, og er ansvarlig for at varen er uåpnet og uskadd. Varen skal returneres innen 14 dager, beregnet fra den datoen varen er mottatt kunden, eventuelt angrettskjema er returnert og bekreftet av Toppatterns.

Når du har benyttet deg av angreretten tilbakebetaler Toppatterns det beløpet som du har betalt for varene, inklusiv eventuelle fraktkostnader. Ved retur av kun deler av en ordre, tilbakebetales ikke fraktkostnadene.
Toppatterns tilbakebetaler beløpet så hurtig som mulig, og senest innen 5 virkedager fra Toppatterns har mottatt de(n) returnerte varen(e).

REKLAMASJON

Reklamasjonsretten omfatter varer som har vesentlige feil eller mangler, i følge forbrukerkjøpsloven. Kunden som ønsker å reklamere en bestilt vare, skal kontakte Toppatterns så hurtig som mulig etter at feilen oppdages, men senest innen 2 måneder.

Toppatterns betaler returfrakt for godkjente reklamasjoner.


Når en reklamert vare returneres og reklamasjonen godkjennes, vil Toppatterns kompensere kunden i forhold til forbrukerkjøpsloven. Toppatterns forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon, om det viser seg at varen ikke inneholder feil eller mangler i forhold til forbrukerkjøpsloven.

 

PERSONOPPLYSNINGER

Toppatterns forplikter seg til å respektere og beskytte dine personopplysninger og din personlige integritet, i samsvar med gjeldende lovgivning, bransjeregler og andre relevante normer.

 -> Personvernerklaering

 

INFORMASJON OM KLAGEMULIGHETER

En klage på en vare eller tjeneste du har kjøpt hos oss, kan rettes til Forbrukerrådet, Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo. Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no/klageguide/

Du kan også bruke EU-kommisjonens nettbaserte klageportal. Det er spesielt relevant for forbrukere som bor i et annet EU-land. Klagen sendes her – http://ec.europa.eu/odr. Når du sender en klage, må du oppgi e-postadressen vår – info@toppatterns.com.

Les mer om ODR her.

 

FORCE MAJOR
Toppatterns har ikke ansvar for tap eller skade som påløper kjøper grunnet krigshandling, arbeidskonflikter, miljøkatastrofer, streik, brann eller andre ulykker eller omstendigheter, som Toppatterns ikke har rådighet over eller har kunne forutse.